Skip to main content

Hari Raya Dengan Shaklee

 Assalamualaikum semua, harapnya masih belum terlambat untuk mia ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua.

Minal Aidil Wal Faizin ๐Ÿ˜Š✨


Semoga ibadat kita selama sebulan diterima Allah, dan tarbiah sebulan akan membuahkan hasil menjadikan kita insan yg lebih bertaqwa.


Mia ingin mengambil kesempatan ini memohon Maaf Zahir dan Batin kepada semua atas kekurangan dan kesilapan dari pihak mia.


Salam Aidilfitri 1444H / 2023 ๐Ÿ˜„


ูƒู„ ุนุงู… ูˆุงู†ุชู… ุจุฎูŠุฑ

ุชู‚ุจู„ ุงู„ู„ู‡ ู…ู†ุง ูˆู…ู†ูƒู… ✨


Tulus Ikhlas,

Mia Shaklee



Hari ni mia nak kongsikan dengan semua cara mia sambut Hari Raya dengan Shaklee ๐Ÿ˜ Raya² pun kita kena kekal sihat tau !


Bila tiba hari raya mesti bermacam juadah yang dihidangkan seperti lemang, rendang, ketupat, daging masak hitam, ayam masak merah dan banyak lagi kan. Tak salah pun kalau kita nak makan semua juadah raya tu tapi dalam masa yang sama kita boleh kawal jumlah pengambilan makanan waktu raya. Sebabnya bila musim raya, ramai sangat customer yg datang tempat kerja mia dengan pelbagai masalah kesihatan masa raya ni. Ramai yg ada masalah tekanan darah tinggi, kolestrol tinggi, bacaan gula tinggi dan ramai juga yang kena gout musim raya ni. Haa, bila tak sihat waktu raya nak raya pun takda mood kan ๐Ÿคง

Jom mia kongsikan suku-suku separuh juadah raya yang disarankan KKM Malaysia





Semoga jadual pemakanan ni bermanfaat buat semua, walaupun suku-suku separuh kita masih boleh nikmati semua juadah raya kan ๐Ÿ˜Š

Selain dari mengawal portion makanan yang diambil, terdapat juga supplement yang sesuai diambil di musim perayaan ni tau.

Supplement Shaklee di Hari Raya

1) ESP Shaklee


ESP ni sesuai sangat untuk kita ambil sebelum keluar beraya tau, sebabnya ESP beri rasa kenyang jadi dapat elakkan kita dari terlebih makan waktu beraya nanti. Selain itu, ESP juga bantu untuk kekalkam tenaga, takde lah bila dah petang tu nanti lemau je kan. Baru lah seronok berjumpa sanak-saudara dan semangat layan tetamu kan.


Antara manfaat lain ESP

2) Omega Guard Shaklee 

Omega guard shaklee mengandungi asid lemak omega 3 yang dapat menyingkirkan kolestrol jahat yang tidak diperlukan di dalam darah. Omega juga dapat membantu menurunkan paras trigliserida (minyak dalam darah), LDL (kolestrol jahat), dan menaikkan paras HDL (kolestrol baik). Omega guard juga dapat membantu membakar lemak yang menyaluti organ kita ataupun lebih dikenali sebagai "Visceral Fat".


Antara manfaat lain Omega Guard Shaklee

3) Phytocol-ST


Phytocol-ST terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolestrol baik dan menurunkan kolestrol jahat. Selain itu, Phytocol-ST juga mencegah kolestrol daripada menyumbat salur darah dalam badan. Phytocol-ST membekalkan 2000mg fisoterol tumbuhan yang mencukupi keperluan harian kita yang disyorkan.


Antara manfaat Phytocol-ST Shaklee

4) Lecithin Shaklee


Lecithin Shaklee dapat membantu memecahkan lemak di dalam badan menjadi molekul kecil supaya mudah disingkirkan oleh badan. Lecithin juga membantu memecahkan lemak di bawah kulit atau "subcutaneous fat". 


Antara manfaat lain Lecithin Shaklee

5) Alfalfa Shaklee


Alfalfa membantu proses pembuangan lemak yang dipecahkan oleh lecithin. Selain itu alfalfa juga bagus untuk penghadaman, membuang angin berlebihan di dalam badan dan mengatasi perut kembung sekiranya makan berlebihan.


Antara manfaat lain Alfalfa Shaklee

6) Herblax Shaklee


Haa herblax ni supplement yang paling best tau ! Lepas makan macam-macam juadah hari raya, herblax ni akan bantu flush balik semua iaitu melancarkan pembuangan. Selain itu, Herblax sangat membantu bagi sesiapa yang mempunyai masalah sembelit tau.

Antara manfaat lain Herb-lax Shaklee

Jadi ni lah antara beberapa supplement yang "must have" di musim perayaan ni tau. Seronok tau Berhari Raya dengan Shaklee, raya² tapi kekal sihat in shaa Allah. Semoga bermanfaat buat semua. Jika ada yang berminat nak tahu lebih lanjut tentang produk shaklee jangan segan pm mia tau, nak consult je pun boleh. Free je ๐Ÿ˜†

Facebook : Miah Hussain
Instagram : Miah Hussain

#NextLevelBlogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

















Comments

Popular posts from this blog

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah

  Sekarang tengah viral kan kat mana-mana mesti kita jumpa harga rahmah. Vitamin kulit pun semestinya taknak ketinggalan program harga rahmah ni. Haa RARE kan ๐Ÿ˜† Nak tau tak apa dia vitamin kulit cantik tapi harga rahmah tu ?  Jeng Jeng Jeng Tak lain tak bukan set kulit 'Best Seller' kita Esp Soy Protein dan Sustained Release Vita-C Shaklee. Kebetulan bulan ni menjelang raya kan, Shaklee pun tau-tau je yang kita ni mesti nak kulit sihat dan cantik raya ni kan. Tahu tak, kedua-dua produk ni penting untuk dapatkan kulit yang sihat tau. Jom mia share sikit tentang vitamin kulit cantik ni. Kepentingan Protein untuk Kulit yang Sihat dan Cantik Protein merupakan salah satu bahan binaan tisu kuli t, setiap 21 hari kulit kita akan bertukar baru jadi pengambilan protein yang mencukupi amatlah penting untuk kulit yang gebu dan sihat. Protein mengandungi 2 jenis asid amino, iaitu L-proline dan L-lysine yang membantu penghasilan kolagen badan . Protein menggalakkan penghasilan, pertumb

Testimoni Shaklee Saya

 GASTRIK 16 TAHUN HILANG DENGAN SHAKLEE Assalamualaikum, hari ni mia nak share dengan semua Testimoni Shaklee pada diri mia sendiri. Nak jadikan ceritanya mia memang ada gastrik yang teruk sejak sekolah rendah lagi dan mia sebelum ni kalau puasa baru 1st day mesti dah gastrik teruk sampai tak boleh bangun jadi sayang tau puasa kita habis dengan sakit mcm tu je. Nak kerja susah nak solat pun susah sbb sakit teruk tau ๐Ÿ˜ญ Gastrik mia pulak teruk dia sampai kalau makan ubat pun tak jalan sampai berhari² gastrik tak baik, kena pergi klinik ambil injection baru baik ๐Ÿ˜– Awal puasa 2020 1st day puasa mia dah gastrik time tu tgh kerja tau. Kita nk buat kerja pun tak selesa sbb sakit kan jadi masa tu mmg mia fikir tak boleh ni nak kena ada ESP jugak puasa ni sbb mia tak nak puasa terganggu dengan gastrik. Waktu tu pulak first wave pkp tau produk shaklee banyak sold out semua standby stock, dahsyatnya wave Shaklee time tu sampai ESP pun habis tau.  Mia pun cari merata kt sideline² kalau ada baki

30 PESANAN IMAM SYAFIE UNTUK CAPAI KEJAYAAN HIDUP

  KATA-KATA MOTIVASI Assalamualaikum, selamat petang semua ๐Ÿ˜Š Hari ni mia nak share kata-kata motivasi tentang 30 Pesanan Imam Syafie untuk Mencapai Kejayaan Hidup. Siapa Imam Syafie ni ? Imam Syafie atau nama sebenarnya Muhammad Bin Idris Bin Al-Abbas Bin Usman Bin Syafie Bin As-Saib adalah ahli fiqah terkemuka dalam sejarah Islam. Beliau merupakan pengasas kepada mazhad Syafie, salah satu daripada mazhab Islam yang banyak diikuti oleh penganut agama Islam di India, Indonesia dan Malaysia. Setiap daripada kita mesti nak berjaya dalam hidup kan, jadi di sini mia sertakan 30 pesanan Imam Syafie untuk mereka yang inginkan kejayaan. 1.  Tuntutlah ilmu sebanyak mungkin  kerana ia dapat menjaga dan membuat kamu cemerlang di dunia dan akhirat. 2. Perbanyakan  menyebut Allah  daripada menyebut makhluk. Perbanyakan  menyebut hal akhirat  daripada menyebut hal dunia. 3. Pilihlah  makanan yang halal  kerana ia menjamin kesihatan dan menyebabkan syaitan gerun. 4.  Sabar menghadapi musibah  adala