Skip to main content

Petua Hilangkan Jeragat

 CARA ATASI JERAGAT TEBAL LEBIH CEPAT

Assalamualaikum semua, semoga pembaca semua sihat-sihat sahaja. Hari ni mia nak kongsikan Petua Hilangkan Jeragat dari dalam. Mesti penat kan bila dah cuba bermacam-macam produk tapi jeragat tak hilang juga ? Jadi mesti kena cuba Set Jeragat Premium Shaklee ni untuk hilangkan jeragat tebal.

Untuk set jeragat premium ni, mia gabungkan 3 elemen terbaik untuk atasi jeragat dengan cepat. 


1) RAWAT SEL ROSAK



Jeragat merupakan sel rosak yang dah jadi hitam, jadi dengan pengambilan antioksidan yang tinggi dapat mencegah kerosakan sel dan merawat sel yang telah rosak. Jadi produk yang mempunyai antioksida tinggi dan merawat sehingga ke sel mesti lah vivix.

2) MENGATASI MASALAH HORMON


Pencuci muka sahaja takkan hilangkan jeragat ! Hormon yang tak stabil juga menyukarkan jeragat untuk hilang. Walaupun kita buat rawatan laser sekalipun, jeragat yang hilang selepas laser akan tumbuh balik.
 
Jadi pengambilan GLA sangat membantu untuk stabilkan semula hormon. GLA Complex Shaklee merupakan GLA terbaik kerana ia mengandungi 2x ganda GLA berbanding produk di pasaran.

GLA membantu mengawal dan stabilkan hormon dalam badan. Bila hormon stabil kulit akan sihat dan cantik. Selain itu, GLA complex juga mengandungi vitamin E yang memulihkan sel jeragat, menegang dan mencerahkan tompok hitam.

3) TINGKATKAN COLLAGEN DAN CERAHKAN JERAGAT


Selepas umur meningkat ke 30an, kulit semakin kurang menghasilkan kolagen. Kesannya skin barrier tak kuat, sel kulit akan lebih mudah rosak dan menghasilkan bintik hitam dan jeragat.

Vitamin C dapat membantu meningkatkan penghasilan kolagen dalam kulit dan menghilangkan tompok-tompok hitam pada kulit serta memudarkan parut jerawat dan jeragat.  Pengambilan Vitamin C secara konsisten akan mencerahkan kulit, melambatkan penuaan, menyekat pembentukan jeragat dan menghilangkan jaragat.


4) WAJIB GUNA SUNSCREEN SETIAP HARI


SPF dapat membantu melindungi kulit daripada UVB iaitu sinar yang dapat membuat kulit terbakar dan menggelupas. Selain itu, sinar ini juga dapat menyebabkan kanser kulit.

SPF sahaja tidak mencukupi untuk melindungi kulit daripada sinaran matahari sepenuhnya. Ia hanya menghalang sinar UVB dari menyerang kulit kita tetapi tidak menghalang UVA yang memberi kesan apabila terdedah dalam jangka masa panjang. Oleh itu, pemilihan SPF broad iaitu age deffense moisturizer Shaklee adalah yang terbaik.

Age Deffense Moisturizer Shaklee SPF 50 bukan sahaja melindungi daripada sinar UVA dan UVB malah ia juga turut memberi kelembapan berpanjangan kepada kulit.

Semoga sedikit sebanyak Petua Hilangkan Jeragat dengan Produk Shaklee dapat membantu. Untuk maklumat lebih lanjut boleh contact mia ye 😊

Facebook : Miah Hussain
Instagram : Miah Hussain

#ProjectBlogMegaShaklee
#NextLevelBlogging
#Shakleethrive2023
#Shakleetriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah

  Sekarang tengah viral kan kat mana-mana mesti kita jumpa harga rahmah. Vitamin kulit pun semestinya taknak ketinggalan program harga rahmah ni. Haa RARE kan πŸ˜† Nak tau tak apa dia vitamin kulit cantik tapi harga rahmah tu ?  Jeng Jeng Jeng Tak lain tak bukan set kulit 'Best Seller' kita Esp Soy Protein dan Sustained Release Vita-C Shaklee. Kebetulan bulan ni menjelang raya kan, Shaklee pun tau-tau je yang kita ni mesti nak kulit sihat dan cantik raya ni kan. Tahu tak, kedua-dua produk ni penting untuk dapatkan kulit yang sihat tau. Jom mia share sikit tentang vitamin kulit cantik ni. Kepentingan Protein untuk Kulit yang Sihat dan Cantik Protein merupakan salah satu bahan binaan tisu kuli t, setiap 21 hari kulit kita akan bertukar baru jadi pengambilan protein yang mencukupi amatlah penting untuk kulit yang gebu dan sihat. Protein mengandungi 2 jenis asid amino, iaitu L-proline dan L-lysine yang membantu penghasilan kolagen badan . Protein menggalakkan penghasilan, pertumb

Testimoni Shaklee Saya

 GASTRIK 16 TAHUN HILANG DENGAN SHAKLEE Assalamualaikum, hari ni mia nak share dengan semua Testimoni Shaklee pada diri mia sendiri. Nak jadikan ceritanya mia memang ada gastrik yang teruk sejak sekolah rendah lagi dan mia sebelum ni kalau puasa baru 1st day mesti dah gastrik teruk sampai tak boleh bangun jadi sayang tau puasa kita habis dengan sakit mcm tu je. Nak kerja susah nak solat pun susah sbb sakit teruk tau 😭 Gastrik mia pulak teruk dia sampai kalau makan ubat pun tak jalan sampai berhari² gastrik tak baik, kena pergi klinik ambil injection baru baik πŸ˜– Awal puasa 2020 1st day puasa mia dah gastrik time tu tgh kerja tau. Kita nk buat kerja pun tak selesa sbb sakit kan jadi masa tu mmg mia fikir tak boleh ni nak kena ada ESP jugak puasa ni sbb mia tak nak puasa terganggu dengan gastrik. Waktu tu pulak first wave pkp tau produk shaklee banyak sold out semua standby stock, dahsyatnya wave Shaklee time tu sampai ESP pun habis tau.  Mia pun cari merata kt sideline² kalau ada baki

30 PESANAN IMAM SYAFIE UNTUK CAPAI KEJAYAAN HIDUP

  KATA-KATA MOTIVASI Assalamualaikum, selamat petang semua 😊 Hari ni mia nak share kata-kata motivasi tentang 30 Pesanan Imam Syafie untuk Mencapai Kejayaan Hidup. Siapa Imam Syafie ni ? Imam Syafie atau nama sebenarnya Muhammad Bin Idris Bin Al-Abbas Bin Usman Bin Syafie Bin As-Saib adalah ahli fiqah terkemuka dalam sejarah Islam. Beliau merupakan pengasas kepada mazhad Syafie, salah satu daripada mazhab Islam yang banyak diikuti oleh penganut agama Islam di India, Indonesia dan Malaysia. Setiap daripada kita mesti nak berjaya dalam hidup kan, jadi di sini mia sertakan 30 pesanan Imam Syafie untuk mereka yang inginkan kejayaan. 1.  Tuntutlah ilmu sebanyak mungkin  kerana ia dapat menjaga dan membuat kamu cemerlang di dunia dan akhirat. 2. Perbanyakan  menyebut Allah  daripada menyebut makhluk. Perbanyakan  menyebut hal akhirat  daripada menyebut hal dunia. 3. Pilihlah  makanan yang halal  kerana ia menjamin kesihatan dan menyebabkan syaitan gerun. 4.  Sabar menghadapi musibah  adala